KESİD’den önemli araştırma!

İstanbul (İGFA) – Küçük ev aletleri sektöründe faaliyet gösteren sanayicilerin ve ihracatçıların oluşturduğu Küçük Ev Aletleri Sanayici ve İhracatçıları Derneği (KESİD), sektör için önemli bir araştırma yaptı. Türkiye’deki ev elektroniği sektörünün talep dinamiklerini takip etmek amacıyla gerçekleştirilen araştırma, mevcut ürün sahipliği, memnuniyet seviyesi ve tüketicinin ilgili ürün gruplarına yönelik satın alma niyetini belirlemeyi amaçladı. Research İstanbul tarafından hazırlanan araştırma sonuçları, bir toplantıyla basın mensuplarına duyuruldu. Toplantıya, KESİD Onursal Başkanı Bülent Durlanık, Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer ve Yönetim Kurulu Üyeleri Murat Kolbaşı, Mustafa Hacısalihoğlu, Rahmi Korkmaz ve Emre Gürsel katıldı.

1521 Kişi Araştırmaya Katıldı

Araştırma kapsamında, Türkiye’nin 12 temsil edilen bölgesinde 18 yaş üzeri toplam 1521 katılımcı çevrimiçi anketlerle araştırmaya katıldı. Nisan 2024’te tamamlanan araştırmada, katılımcılara satın alma öncesi değerlendirme süreci, satın alma kararını etkileyen faktörler, yeni teknolojilere yaklaşım ve geleceğe yönelik beklentiler hakkında sorular yönlendirildi. Araştırma sonuçları, tüketicilerin genel eğilimleri ve farklı tüketici gruplarını belirlemek için uygulanan segmentasyon analiziyle ortaya konuldu.

18 yaş üzeri katılımcıların yarısını kadınlar, yarısını erkekler oluştururken, yaş ortalaması 39,3 olarak belirlendi. Katılımcıların yarısının 25-44 yaş aralığında olduğu görülürken, 55 yaş üstü katılımcıların oranı %17 olarak tespit edildi. Katılımcıların %24’ü AB sosyoekonomik statü grubunda yer alırken, %27’si C1, %30’u C2 ve %18’i DE grubunda sınıflandırıldı. Ekonomik kategorilere göre incelendiğinde, katılımcıların %59’unun çocuk sahibi olduğu ve %52’sinin kendi evlerinde yaşadığı belirlendi. Ayrıca kiralık evde yaşayan katılımcıların oranı %30 seviyesinde bulunuyor.

Küçük Ev Aletleri Kategorisinde Büyüme

Raporun dikkat çekici noktalarından biri sektörün büyüme hızı. 2022-2023 yılları arasında %107 büyüme kaydeden tüketici teknolojisi pazarında, en fazla büyüme %155 ile küçük ev aletleri kategorisinde gerçekleşti.

KESİD Başkanı Senur Akın Biçer’in konuşmasında “Tüketici teknolojisi pazarında en fazla büyüme küçük ev aletleri kategorisinde yaşanıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi, Ar-Ge faaliyetlerine yatırım yapılması, kalite rekabeti ve sektördeki rekabetin artması sektörümüzü büyütüyor. Akıllı teknolojilerin entegrasyonu, çevre dostu ürünler ve e-ticaretin büyümesi, sektörü şekillendirecek önemli faktörler arasında yer alacaktır” ifadelerine yer verildi.

Şehirlerdeki yoğun yaşam tarzının, konutlarda otomatik ve çok fonksiyonlu ev aletlerine talebi artırdığını vurgulayan Senur Akın Biçer, özellikle metropollerde tasarlanmış yaşam alanları için yerden tasarruf sağlayan cihazların popüler hale geldiğini belirtti. Çok işlevli ve kompakt ev aletlerine olan ilginin arttığını söyleyen Biçer, kombine çamaşır ve kurutma makineleri, mikrodalga ve mini fırınlar, çok amaçlı elektrikli süpürgeler gibi ürünlerin öne çıktığını açıkladı.

En Çok Talep Gören Ürünler

Pandemi sonrasında online ve çok kanallı alışveriş trendinin arttığına dikkat çekilerek, e-ticaretin önemli bir büyüme grafiği izlediği belirtildi. T.C Ticaret Bakanlığı verilerine göre, internetten alışveriş yapan tüketicilerin en çok airfryer, klima, mutfak ve yemek aletleri, çamaşır makinesi ve buzdolabı tercih ettikleri gözlemlenmiştir.

Araştırmada Öne Çıkanlar

  • Tüketicilerin sahip olduğu saç kurutma makinesi, tost makinesi, blender/mikser, akıllı TV ve Türk kahvesi makinesi gibi ürünler temel ihtiyaçları karşılayan ve yaygın olarak kullanılan ürünler olarak belirlendi. Bu ürünlerin uzun vadede talep görmeye devam etmesi bekleniyor.
  • Robot süpürge, dikey süpürge, airfryer ve çamaşır kurutma gibi yenilikçi ürünler, geniş kitlelere ulaşma potansiyeline sahip ve gelecek vaad eden kategoriler arasında yer alıyor.
  • Su arıtma cihazının, su fiyatlarındaki artış ve sağlık endişeleri nedeniyle popüler hale geldiği göz önüne alındığında, tüketicilerin gözünde demirbaş bir ürün haline geldiği önemli bir bulgudur.
  • Su arıtma cihazı, Türk kahvesi makinesi ve akıllı TV gibi yüksek memnuniyet oranlarına sahip ürünlerin pazardaki konumlarını koruyacağı öngörülmektedir. Ayrıca, airfryer gibi sosyal medyada popüler olan ürünlerin kullanıcı deneyimleriyle desteklendiğinde pazar paylarını artırma potansiyeline sahip oldukları belirtilmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir