Banka, Tüzel Müşteriler İçin Yenilikçi Bir Model Geliştirdi
Banka, tüzel müşterilerinden herhangi birinin yaşadığı finansal zorlukların diğer müşterilere olan etkisini önceden tahmin edebilen bir modeli hayata geçirdiğini duyurdu. Bu model sayesinde, 4 bin 297 tüzel müşteri ve 17 bin kısıtı içeren kuantum senaryoları, günümüz bilgisayar mimarisi ile yıllar sürebilecek karmaşık finansal ilişkileri sadece 7 saniyede analiz edebiliyor.
Modelin 600 bin tüzel müşteriyi kapsayacak şekilde genişletilmesi hedeflenirken, Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı ve Yapı Kredi Teknoloji Genel Müdürü Dr. Gökhan Özdinç konuyla ilgili olarak, “Müşterilerimiz, olası finansal riskleri önceden öğrenerek, ticari faaliyetlerini daha güvenli bir şekilde sürdürebilecekler” açıklamasında bulundu.
More Stories
Küçükbaş Hayvancılıkta Karadeniz Vurgusu
Merkez Bankası Rezervleri Tarihi Seviyeye Ulaşdı
Edirne’de Ari Damızlık Düve Merkezi Kuruluyor